Zoek
Sluit dit zoekvak.

Campagne ‘Flevoland, duidelijk anders’ voor ondernemen in Flevoland

‘Laten zien wat ondernemend Flevoland in zijn mars heeft’

Met de nationale campagne Flevoland, duidelijk anders staan prachtige, slimme en innovatieve Flevolandse bedrijven in de schijnwerpers. ‘Wij laten zien wat ondernemend Flevoland allemaal in zijn mars heeft. En hoe leuk het is om voor deze bedrijven te werken’, vertelt brandmanager André de Vries van In Flevoland. Flevoland is de provincie van de vooruitgang.

aanjagen

De Board is een echte aanjager. Het gaat om nieuwe initiatieven rondom de toekomstige economische vraagstukken van Flevoland. Alle projecten en activiteiten die we organiseren hebben uiteindelijk het doel de brede welvaart in de regio te versterken.

verbinden

De Board fungeert als verbinder om organisaties met elkaar te laten samenwerken. Het fungeert als makelaar met een uitgebreid netwerk die partijen met elkaar in contact brengt en houdt. We zoeken partnerships en krijgen input vanuit de ondernemersverenigingen in Flevoland.

communiceren

Eén van de belangrijkste doelen van de Board is om Flevoland op de kaart te zetten. Het gaat om een onderscheidende propositie, het communiceren van het Flevolandse verhaal, de ambassadeur functie en lobby activiteiten.

‘We versterken het unieke verhaal van Flevoland met deze campagne door te laten zien wat voor mooie bedrijven we hier hebben’, vertelt brandmanager In Flevoland André de Vries. Van een aardappelspecialist, een ontwikkelaar van een digitaal tassenlabel tot een bouwbedrijf. Het resultaat is een mooie mix van bedrijven van Urk tot Almere.

Diversiteit aan bedrijvigheid

Het gaat om bedrijven die een sterke binding met Flevoland hebben, doordat ze bewust kozen om zich hier te vestigen of vanwege hun lange familiegeschiedenis. ‘Het is ontzettend leuk om die diversiteit aan bedrijvigheid in Flevoland te ontdekken. Je stuit toch iedere keer weer op bijzondere pareltjes.’
 
De campagne is een gezamenlijk initiatief van In Flevoland en Win4All – Economic Board Flevoland. ‘Door verhalen, foto’s en video’s te delen en paginagrote advertenties in het Financieel Dagblad te plaatsen zetten we bedrijven waar we trots op zijn in de schijnwerper en benadrukken we het prettige ondernemers- en vestigingsklimaat in onze jonge provincie’, vertelt projectmanager Danny van der Scheer.

Met lef ondernemen

De blik vooruit. Kansen zien én benutten. Het net even anders doen. Het nieuwe land biedt ze daarvoor niet alleen alle ruimte, ook inspiratie. Dat komt in de nieuwe campagne duidelijk naar voren. Lef, samenwerken, aanpakken, slim en ondernemend zijn veelvoorkomende thema’s.
 
De Reimert Groep uit Almere bijt het spits af. Een bedrijf dat vanaf de inpoldering sterk verbonden is met Flevoland. Kort na het droogvallen van Almere trokken de broers Gijs en Herman Reimert vanuit Raalte naar Almere. Op de graafmachine. Het werd een succesvol avontuur: de Reimert Groep groeide uit tot het grootste bouwbedrijf van Flevoland. ‘Er kan veel in Flevoland. Dat merk je aan alle kanten. Er is ruimte om te ondernemen en de overheid stimuleert dat’, zegt directeur Erik Kijlstra.
 
Lees hier het verhaal van de Reimert Groep. De bedrijfsfilm vind je onderaan dit bericht.

Lees hier het verhaal over Schaap Holland. De bedrijfsfilm vind je onderaan dit bericht.
 
Meer lezen over ondernemen in Flevoland? Kijk dan eens op www.inflevoland.nl