versterken van imago
Er zijn in Flevoland naast veel mogelijkheden voor wonen en recreatie ook mooie innovatieve bedrijven gevestigd. Buiten en binnen Flevoland is dit niet altijd zichtbaar. Economic Board Flevoland wil aan iedereen laten zien wat Flevoland allemaal te bieden heeft.
![](https://economicboardflevoland.nl/wp-content/uploads/2023/03/Versterken-van-imago.jpg)
aanjagen
De Board is een echte aanjager. Het gaat om nieuwe initiatieven rondom de toekomstige economische vraagstukken van Flevoland. Alle projecten en activiteiten die we organiseren hebben uiteindelijk het doel de brede welvaart in de regio te versterken.
verbinden
De Board fungeert als verbinder om organisaties met elkaar te laten samenwerken. Het fungeert als makelaar met een uitgebreid netwerk die partijen met elkaar in contact brengt en houdt. We zoeken partnerships en krijgen input vanuit de ondernemersverenigingen in Flevoland.
communiceren
Eén van de belangrijkste doelen van de Board is om Flevoland op de kaart te zetten. Het gaat om een onderscheidende propositie, het communiceren van het Flevolandse verhaal, de ambassadeur functie en lobby activiteiten.
Het imago van Flevoland is niet bij iedereen, die er niet werkt of woont, even positief. Dit terwijl Flevoland juist een aantal zeer krachtige en positieve kenmerken heeft. Hier zal meer gebruik van gemaakt moeten worden.
Flevoland biedt veel ruimte voor wonen, werken en recreëren. Het Brandteam Flevoland, geïnitieerd door de Economic Board Flevoland, heeft de opdracht dit beter zichtbaar te maken voor mensen en bedrijven binnen en buiten de provincie. Samen met het Brandteam Flevoland kijken wij ook naar verschillende mogelijkheden om ondernemers in Flevoland beter zichtbaar te maken. De mogelijkheden voor een campagne om dit doel te bereiken worden verkend.
Initiatieven
Ook met andere projecten wil de Economic Board Flevoland het imago van de provincie versterken. Zo biedt de Careerrousel jong talent de kans om te zien welke bedrijven hier in Flevoland gevestigd zijn en zich hier verder te ontwikkelen.
challenges versterken van imago
De Economic Board Flevoland kenmerkt zich door onafhankelijkheid. In de Board worden challenges geformuleerd op basis van de vraag van ondernemers, die partners met inzet van eigen mensen en middelen uitvoeren.
nieuws
![](https://economicboardflevoland.nl/wp-content/uploads/2024/07/Johan-en-Femke-scaled.jpg)
‘De Lelylijn? Wij gaan er vanuit dat eind dit jaar het licht op groen gaat’
Bestuurslid van de Initiatiefgroep Lelylijn Johan Goos en voorzitter van de Economic Board Femke Rientsma hebben er het volste vertrouwen in. Die Lelylijn gaat er komen. Beiden strijden voor de belangen van Flevoland vanwege hun…
![](https://economicboardflevoland.nl/wp-content/uploads/2024/08/ebf.jpg)
Werk jij ook mee aan de economische profilering van Flevoland?
Flevoland verdient een sterk merk. Het Brandteam Flevoland, Economic Board Flevoland en Horizon Flevoland willen de regiobranding een stap verder brengen.
![](https://economicboardflevoland.nl/wp-content/uploads/2024/07/streamenery_eef_horizon_flowmedia_032024_patriciapietersenphotography_PPR64204.jpg)
Wie voorop loopt, kan tegenwind verwachten!
Flevoland staat bekend om haar vooruitstrevende aanpak in hernieuwbare energie. Maar hoewel de weidse polders van deze provincie de meeste windmolens van het land herbergen, kampen we ook met de meeste uitdagingen…